Caracalla blogja

Internet, jog, játék

Kontakt és egyéb infók

CC ígéret

Creative Commons Licenc

Címkék

7; (1) acta (1) adatvedelem (9) adobe (1) agile (2) ai (2) ajanlo (4) allami szfera (10) álláskeresés (1) állás keresés (1) amazon (2) amd (1) apollo (1) apple (5) artisjus (4) at&t (1) atom (1) biztonsag (5) blackbox (1) blog (26) blogter (3) bsa (4) budapest (5) bug (2) bullshit (2) buntetojog (7) censorware (7) chrome (1) cikkek (1) cisco (2) cloud computing (1) complex (1) copyright (44) creative commons (1) cyberspace (2) cybersquatting (3) cybook (1) datacenter (1) dea (1) digg (2) digitalis jog (1) digitalis utonallas (27) digitalis vilag (33) dmca (3) drm (21) ebédidő (1) ebook (4) ecj (1) ego (29) elektronikus alairas (1) életem (1) életem nem mindennapjai (1) életképek (1) élmények (1) email (3) empire tw (2) én (1) énblog (2) ensz (3) epub (2) étkezés (1) eu (19) eu self (1) e archiving (1) e kereskedelem (3) facebook (5) fantasy (1) fcc (4) fec (1) feed (14) feedburner (4) felsooktatas (5) filecsere (32) franciaorszag (3) frekvenciagazdalkodas (1) fud (5) gaming (1) gmail (2) goldenblog (3) google (13) google reader (3) gpl (1) grammar nazi (1) gyermekpornografia (1) hackers not dead (1) hadopi (2) hardware (4) harvard (1) hoax (1) hoi3 (1) hr (1) humor (8) hvg (8) hvg.hu (1) i2010 (1) ibm (2) identity (4) identity system (3) index (22) innovacio (18) intel (2) intellectual property (20) internet (107) internethungary (1) iptv (1) iso (1) isp (2) iwiw (4) jatekszoftver (10) java (1) jog (109) jogdij (3) jogelmelet (1) jogiforum (3) jogtar (3) kalozkodas (14) kína (3) kina (1) kinai nepkoztarsasag (1) konferecia (1) konyv (1) kozigazgatas (6) kozjoszag (2) kozos jogkezeles (5) kreativitas (1) kritika (4) kultura (3) lcd (1) leírások; (1) lessig (3) link (1) linux (12) lol (11) magas tudomany (1) marketing (10) media (32) microsoft (23) microsoft; (1) miner (1) mobilvilag (4) mobipocket (2) mp3 (6) mpaa (1) msi wind (1) mszh (2) mti (1) muveszet (1) myspace (2) nagy britannia (1) nemzetkozi jog (1) nepszabadsag (1) netscape (1) netvibes (1) net filtering (3) net neutrality (12) nin (1) nyelvtan (1) odf (1) office software (1) olaszorszag (1) online ujsagiras (2) openness (2) openoffice.org (3) opensocial (2) open access (1) open source (21) origo (8) os (1) osi (1) outsourcing (1) oxml (1) p2p (6) pagerank (1) pc szereles (1) phd (1) piac (8) politika (29) privacy (11) ps4 (1) rant (70) reklam (3) ria (2) riaa (12) rpg (2) rpg.hu (1) rss (5) saas (2) sajto (1) serveros (1) silverlight (1) smo (2) software (1) sony (4) spam (8) spectrum auction (1) steam (3) sun (4) superego (1) szabadalom (4) szabvany (5) szerzoi jog (38) szjt (3) szoftverfejlesztes (3) szoftverszabadalom (6) szoftverteszteles (2) szolasszabadsag (5) techcrunch (1) telekommunikacio (10) terminartors (1) tippek; (1) toshiba (1) total war (1) trükkök; (1) tudaselmelet (3) twitter (4) ubuntu (2) ugyfelkapu (2) uncov (1) upc (1) usa (15) uspto (2) vedjegy (2) verizon (3) verseny (9) virtualis haboru (1) virtualizacio (1) vista (3) vodafone (2) voip (1) wardriving (1) warez (1) web2.0 (27) webos (2) welcome to hungary (30) wifi (6) wiki (1) wikileaks (1) wikipedia (4) wimax (1) windows (9) windows; (1) winer (5) xml (2) xp (3) yahoo (1) youtube (3) zene (5)

Friss topikok

  • Szedlák Ádám: Plusz kérdés: képes lesz-e a Sony a kínált funkciókat az egész világon bemutatni és üzemben tartan... (2013.03.01. 14:25) PS4
  • lipot: Olvasgattam a korábbi posztokat, belinkelt törvényeket és lehet, hogy egyértelmű, azért mégis szer... (2011.01.20. 10:28) Bejelentésköteles a webbolt működtetése, hogy is van ez?
  • Boca: Lehet h így van, de ezek hatása egyelőre nem látszik, mert a user kezében lévő technológiákkal kön... (2010.12.29. 06:09) A WikiLeaks internetszabályozási ötletelést vált ki
  • Caracalla: Konrád, nem vitatva amit írsz, kiadói oldalról az nem mentség, ha azt hozzák fel, hogy nem értenek... (2010.10.09. 19:05) A könnyűlovasság károgása
  • emzperx: Már az iwivvel is ez volt az egyik fő probléma úgyhogy ez spanyolviasz. Megyek is a subbára balfék... (2010.05.17. 01:53) Életek a Facebook

2009.11.27. 14:46 Caracalla

The Witcher - milyennek is kell lennie egy jó RPG-nek

Címkék: fantasy rpg jatekszoftver

A CD Project Red (lengyel) feklesztőstúdiója állt elő két éve ezzel a játékkal, amelyet pár hete vettem meg az Impulse-on, és az év legjobb RPG-je volt nálam idén.

Talán nem túlzás azt állítani, hogy a legjobb RPG-k azok, amelyek mögött kialakult világkép áll. Bizonyos esetekben ezt mondjuk biztosítja a történelem (a Darklands egy nagyon jó példa erre, egyébként nem is értem, hogy miért nem csinálnak több történelmi rpg-t, pl. milyen fasza lenne egy böszörmény kereskedős rpg az árpádkorba helyezve?), máskor egy létező, alaposan megírt fantasy világ adja ezt - a Witcher esetében is ez a helyzet: Andrzej Sapkowski első könyvét például 2009-ben fordították és adták ki angolul, de 1986 óta írja az univerzumot. Ez talán a legjobb lehetőség: bár a játékos számára minden új, de mégis árnyalt, koherens és bonyolult a világ, amilyen kialakítása nyilván nem férne bele a legnagyobb játékok tervezésébe sem (különösen a szükséges idő miatt). Lényeg a lényeg, az Oblivion sztorija simán elbújhat a Witcher mellett.

Nagyon sokat jelent az is, hogy a Witcher sztorija sehol nem tartalmaz egyértelműen jó megoldást. A játékosnak olyan döntéseket kell hoznia - mint a valódi életben általában a morális döntéseknél - amelyeknél nincsen egyértelműen jó, például egyszer dönteni kell, hogy a feldühödött falusiak vagy az ártatlan boszorkány mellé állunk. Az egyik fél itt biztosan meghal, a falusiakat, akik kis hibával rendelkező emberek, nekünk kell megölni. Hasonló ehhez, amikor az elnyomott elf és törpe felkelők és a vallási fanatikus lovagok között kell dönteni. Ráadásul minden döntés eredménye bele van szőve a játékba

Eleve a főhősünk is érdekes: egy mágikus mutációkkal átalakított szuperember, Geralt, aki már egyszer meghalt és senki nem érti, hogyan támadt fel. Két kardunk van: egy acélkard az emberek ellen és egy ezüsttel alaposan bevont a mágikus szörnyek ellen. A szörnyek szintén egyediek, bőven elmozdulva az ork, gomblin, farkas, vámpír, stb. vonaltól, és egészen egyedi megoldásokat vonultat fel a játék. Emellett minden fegyverrek 3 különböző stílusban lehet harcolni, mindegyiknek külön grafikai megoldást csináltak.

A harc maga is izgalmas a játékban, és sehol nem válik Dungeon Lordsos unalmas hack'n'slashhé, kombinációkat ütünk, amelyek hatásossága függ a karakter felkészülségtől. Harci képességeinket különböző csodaitalok elfogyasztásával lehet javítani, amelyek általában tükröződnek grafikailag is (pl. a Blizzard nevő, az ütések előli elugrás esélyét javító potion után a játékmenet lelassul, minden lassabnak látszik, stb.)

Olyan aranyos apróságok is találhatóak a játékban, mint például a berugás, sőt, néha fontos információkat tudhatunk meg, ha másokkal együtt italozunk.

És van benne vagy 50 órányi játék, és legalább egyszeri újrajátszás.

Nem akarok a sztorival kapcsolatban spoilerezni, ráadásul nagyon remek wikije is van a játéknak, ha valaki bele akar olvasni.

Akinek a Gothic jut eszébe róla, nem téved, eltekintve attól, hogy a Gothic harcrendszerétől többször tépkedtem ki tövig a hajamat, és mentem ki káromkodva cigizni - a visszatöltés előtt. A Witchernél ilyen gyakorlatilag nincsen, és ami külön plusz pontokat ér, hogy egyáltalán nem akartak ugrálós-platformert csinálni belőle (annyira, hogy ugrani csak úgy nem is lehet, ami különösen értékelhető, ha valaki például végignyomta az Obliviont szöcskeként - az Acrobatics skillt fejlesztendő), a boss fightok pedig izgalmasak, de nem őrjítően nehezek.

És egyetlen spoilert csak a végére: az outro videóban az egyik királyt megtámadja egy orgyilkos, és Geralt még az épp megkapott zacskó aranyat is kénytelen a képébe vágni, hogy megállítsa. Mi a második rész (kiszivárgott videó szerinti) tervezett címe? The Withcher 2 - Assasin of Kings.

És most, hogy ezzel végeztem, megyek Arthurozni, ami egy 3 napos új magyar játék, a Steamen. Első pillantásra az is van annyira jó, hogy írjak róla.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://caracallablog.blog.hu/api/trackback/id/tr381556479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kitsilatzi · http://leggitar.blog.hu/ 2009.11.27. 19:05:00

A Gothic harcrendszere nagyon süti volt :)

Ha lesz hozzá megfelelő vasam, akkor ezt, meg a Fallout harmadik részét mindenképp kipróbálom. Az Arthur elsőre olyannak tűnik ,mint a Spellforce, hogy van fps nézet a dumákhoz, a csatákban meg nagy totál, bár ahogy nézem itt nyersanyag menedzselés nem nagyon van, inkább csak hadműveletek.