Konrádnál akadtam bele valamikor a hét végefelé abba a történetbe, amely az egyik mobilos cég blogokon való reklámozásáról szól. Barazsy Ákos tette közzé a hírt, hogy mobil internetelérést ajánlottak némi reklámfelületért és tevékenységért cserébe. Igazság szerint egy kérdés felvetése hiányzott számomra a történetből.
Amiről itt szó van, túlmegy egy kicsit a reklámon. Konkrétan az elvárások szerint magába a postokba kell beleépíteni a terméket, rendszeresen megemlíteni, stb. Ez két dolgot jelent mindenféleképpen: a) bármennyit is ér a felajánlott szolgáltatás/termék, azt az olvasóidon akarják megkeresni, b) befolyásolják a blog témáját, az írásokat. És egy még nagyobb veszélyt rejt a jövőre nézve: a nyomásgyakorlás veszélyét. Például komoly lock-in hatása lehet(ez leginkább is kellemetlenség, pl. magasabb ár, átkapcsolás ideje) egy internetszolgáltatásnak akkor, ha napi szinten kell a munkához,stb. Engem már az első ponttól kiráz a hideg. Ugyanis - persze semmiképpen nem jogilag, inkább erkölcsileg - ez már olyasmi, mint az ügynöki tevékenység. Persze van, aki jól tudja kezelni ezt a helyzetet, mert például témába vág a szponzoráció, vagy nem érinti a blog hitelességét.
Ezzel szemben az Adwordsnél (és persze a hasonló szolgáltatásoknál) csak egy felületértékesítésről van szó, azaz az író nem tudja - ha akarná sem tudná - befolyásolni a megjelenő hírdetést, sőt tilos például utalni rá, felhívni kattintásokra, személyesen rákattintania, etc.
És itt a reklámozó és a felület értékesítője - az egyszerű blogger - közé belép egy olyan fél, aki kiveszi a szerző kezéből a reklám intézését.
És a gondolat, ami miatt ezt az egészet leírtam: nem olyan ez, mint a klasszikus média hírdetési osztálya?
2007.09.23. 22:10
Az Adwords és a direktmarketing közötti eltérésről
Címkék: marketing blog media
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://caracallablog.blog.hu/api/trackback/id/tr38174674
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.