Bizonyos szempotból vicces, de mindenképpen izgalmas, amikor láthatóan legalább minimálisan hozzáértő emberek nekiállnak szétszedni, hogy hogyan is működik az ez évben megjelent két legjobb stratégiai játékban a mesterséges intelligencia. Igazán viccessé meg ott válik a dolog, amikor a Paradox vezető fejlesztője egy odavetett félmondatban a fórumon megjegyzi, hogy nem vette észre, hogy az Empire Total War-ban lenne olyan, majd az egyik független E:TW fórumon (a Creative Assembly fórumán ugyanis nem lehet kritizálni a játékot) kábé egyetért vele a játékosok nagy része.
Tanulság nincsen sok, legfeljebb annyi, hogy egyelőre az AI-knak még egy stratégiai játék is túl generálisnak tűnik a Turing-teszt megugrásához, meg hogy a szingularitásra még várni kell, bármit is hablatyol időnként Kurzweil (egyébként a szingularitás Kelt kedvenc méme, az emlegetésétől megbízhatóan ki szokott akadni:)).