Eredetileg egy rendkívül szellemes, a 'Web2.2 szipuzium, mint a magyar Kool-Aid' gondolati gerincre felfüggesztett megoldás jutott eszembe a fenti konfról. Azonban van, amikor néhány órányi gondolkodás kifejezetten jót tesz egy témának.
Nem arról van szó ugyanis, hogy azzal lenne komoly bajom, ami volt, hanem inkább azzal ami nem szerepelt. Nem is szerepelhetett, mert Magyarországon némiképp sajátosnak tűnik a "blogoszféra" struktúrája, legalábbis az én tapasztalataim szerint. Erről pedig kevéssé tehenek a résztvevők.
Tapasztalataim szerint rendkívül jelentős azoknak a "blogoknak" a száma, amelyek csak a kattintékonyságra (kommentbaitre, linkbaitre) hajtanak. Valamelyik nap láttam, hogy a blog.hu címplapon olyan bejegyzés volt, ami 1 db, félmeztelen csaj fényképéből állt. (Ilyenkor persze nem lép fel a szerzői jogok megsértéséért senki, pedig mindenkinek jobb lenne.). Vannak azután "érzelmes" blogok, amitől a hideg kiráz. Nem is hittem volna, hogy hány macska halhat meg egy nap. És ez a kettő többé-kevésbé megtölti a blog.hu, blogtér, stb. cíplapok felét.
Egy másik jelentős csoportot alkotnak a profi újságírók által írt blogok. Ezeknek sajátossága általában egyfajta személytelenség, a professzionalizmus, és egyfajta ipari működési jelleg. Ez látszik egyrészt a témaválasztáson, másrészt a kommentekhez való hozzáálláson. (A nap kérdése: kinek lenne a kedvenc témája az E.T-nak öltözött, neonáci nézeteket valló, msn-en keresztült pedofíliát elkövető papok témája?)
Ehhez jönnek a wannabe újságírók, akik köznapi témákban próbálnának valamit alkotni, de igazán a potenciális reklámbevételre hajtanak. Ami igencsak bizonytalan, ilyen motivációra nem lehet blogot építeni. És egyébként is, gyakorlat híján ritkán versenyezhetnek a profi újságírókkal (értsd: nincs hírértékük, publicisztikákhoz pedig rossz a stílusuk).
Külön kategória a marketingblogok kategóriája: ez egy olyan csoport amely ilyen-olyan okoból megtanulta a leckét, és ígyekeznek blogot írni. Mondjuk ezek kevésbé érdekelnek, de általában tudják, hogy mit csinálnak.
Ami szerintem hiányzik, illetve kisebb részt kap, az a kettő határán elhelyezkedő, valamely értelmes témáról többé-kevésbé naplószerűen szóló blogok csoportja.
Az, hogy ilyenek nem nagyon születnek, szubjektíve a következő okoknak tudom be (azaz ez szigorúan csak vélemény):
I. Akiknek normális életük és szakmai jelenük is van, nem akarnak/tudnak az internettel foglakozni.
II. Társadalmi beállítódás a "kussolj és húzodj meg a sarokban"
III. Nincs meg a megfelelő olvasószám, ami legalább potenciálisan jutalmakkal kecsegtetné a blogolást (ezek inkább nem materiális javak, tipikusan reputáció, lásd: Scoble esetét).
Megítélésem szerint a fentiek alapvetően befolyásolták a konf összetételét.
Tapasztalataim szerint rendkívül jelentős azoknak a "blogoknak" a száma, amelyek csak a kattintékonyságra (kommentbaitre, linkbaitre) hajtanak. Valamelyik nap láttam, hogy a blog.hu címplapon olyan bejegyzés volt, ami 1 db, félmeztelen csaj fényképéből állt. (Ilyenkor persze nem lép fel a szerzői jogok megsértéséért senki, pedig mindenkinek jobb lenne.). Vannak azután "érzelmes" blogok, amitől a hideg kiráz. Nem is hittem volna, hogy hány macska halhat meg egy nap. És ez a kettő többé-kevésbé megtölti a blog.hu, blogtér, stb. cíplapok felét.
Egy másik jelentős csoportot alkotnak a profi újságírók által írt blogok. Ezeknek sajátossága általában egyfajta személytelenség, a professzionalizmus, és egyfajta ipari működési jelleg. Ez látszik egyrészt a témaválasztáson, másrészt a kommentekhez való hozzáálláson. (A nap kérdése: kinek lenne a kedvenc témája az E.T-nak öltözött, neonáci nézeteket valló, msn-en keresztült pedofíliát elkövető papok témája?)
Ehhez jönnek a wannabe újságírók, akik köznapi témákban próbálnának valamit alkotni, de igazán a potenciális reklámbevételre hajtanak. Ami igencsak bizonytalan, ilyen motivációra nem lehet blogot építeni. És egyébként is, gyakorlat híján ritkán versenyezhetnek a profi újságírókkal (értsd: nincs hírértékük, publicisztikákhoz pedig rossz a stílusuk).
Külön kategória a marketingblogok kategóriája: ez egy olyan csoport amely ilyen-olyan okoból megtanulta a leckét, és ígyekeznek blogot írni. Mondjuk ezek kevésbé érdekelnek, de általában tudják, hogy mit csinálnak.
Ami szerintem hiányzik, illetve kisebb részt kap, az a kettő határán elhelyezkedő, valamely értelmes témáról többé-kevésbé naplószerűen szóló blogok csoportja.
Az, hogy ilyenek nem nagyon születnek, szubjektíve a következő okoknak tudom be (azaz ez szigorúan csak vélemény):
I. Akiknek normális életük és szakmai jelenük is van, nem akarnak/tudnak az internettel foglakozni.
II. Társadalmi beállítódás a "kussolj és húzodj meg a sarokban"
III. Nincs meg a megfelelő olvasószám, ami legalább potenciálisan jutalmakkal kecsegtetné a blogolást (ezek inkább nem materiális javak, tipikusan reputáció, lásd: Scoble esetét).
Megítélésem szerint a fentiek alapvetően befolyásolták a konf összetételét.