Lassanként visszaáll a rend, és feltámad ez a blog is, most, hogy a diplomáért folyó heroikus küzdelmem lezárult. Részben itt is működik a "csak a szépre emlékezünk" hozzáállás, de van két dolog, ami elég mély nyomot hagyott.
Az egyik az adminisztráció. Egyszerűen nem tudom felfogni, hogyan nem sikerült egy elméleti igazgatási szakemberekkel jól ellátott egyetemen elérni, hogy az egyetemi pénzttár nyitvatartása vagy a TO működése legalább az elégséges érdemjegyet elérje a hallgatók többségénél. Jó, dehogynem tudom, a fő oka a Tanulmányi Osztály vezetőjét pozícióba juttató és ott tartó nepotizmus, és a modern ügyvitel bevezetésére alkalmatlan emberanyag. Dettó egyetemi nyelvvizsgaközpont, ami egy bejáratott nyugati vizsgaforma meghonosítása helyett egy saját, nevetséges presztízsű és elég komolytalan, ámde a diploma megkívánta formalitásoknak megfelelő nyelvvizsgával szúrja ki az áldozatok szemét. A végére tartogattam a legjobbat: a megkettőzött leckekönyvet, amelynek elektronikus és fizikai formája is van. Haszna az nincsen, tök üres minden rubrika a felvehető tantárgyaknál, pedig a rendszer (ETR) nagyon sok mindent tudna, de nem használják. Az egyetlen eredmény, hogy alkalmanként sikerül eltérő jegyet beírnia az oktatónak a két helyre, majd elmennie szabadságra.
Az egyik az adminisztráció. Egyszerűen nem tudom felfogni, hogyan nem sikerült egy elméleti igazgatási szakemberekkel jól ellátott egyetemen elérni, hogy az egyetemi pénzttár nyitvatartása vagy a TO működése legalább az elégséges érdemjegyet elérje a hallgatók többségénél. Jó, dehogynem tudom, a fő oka a Tanulmányi Osztály vezetőjét pozícióba juttató és ott tartó nepotizmus, és a modern ügyvitel bevezetésére alkalmatlan emberanyag. Dettó egyetemi nyelvvizsgaközpont, ami egy bejáratott nyugati vizsgaforma meghonosítása helyett egy saját, nevetséges presztízsű és elég komolytalan, ámde a diploma megkívánta formalitásoknak megfelelő nyelvvizsgával szúrja ki az áldozatok szemét. A végére tartogattam a legjobbat: a megkettőzött leckekönyvet, amelynek elektronikus és fizikai formája is van. Haszna az nincsen, tök üres minden rubrika a felvehető tantárgyaknál, pedig a rendszer (ETR) nagyon sok mindent tudna, de nem használják. Az egyetlen eredmény, hogy alkalmanként sikerül eltérő jegyet beírnia az oktatónak a két helyre, majd elmennie szabadságra.
A másik ügy az elszabadult hajóágyúk ügye, azaz olyan oktatók, akik alkalmasak arra, hogy a diákokat elrettentsék egy-egy tudományterülettől - és másra nem. Tudományos nézeteik elavultak és rátelepedvén tanszékükre sikeresen akadályozzák meg újabb kérdések felvetését. Nem egyszer még a pártnak tett szolgálataikért kapták kinevezésüket. Vannak továbbá olyanok, akik pusztán emberileg méltatlanok a professzori címre. És vannak, akik - nem tudván legyőzni a génjeik átörökítésének késztetését - saját vérüket próbálják megfelelő pozícióba juttatva megvédeni azt az élet viszontagságaitól. Őröklődő tanszékek. És ami a legszebb, hogy egyetlen dolog változtathatna ezen: a sziámi ikerként megvalósuló felsőoktatási és akadémiai reform. Ennél még az idegenek eljövetele is valószínűbb.
De jó volt kijönni!
P.S.: Átolvastam, és ez így azért nagyon egyoldalú. A semmittevés hiányozni fog.
P.S.: Átolvastam, és ez így azért nagyon egyoldalú. A semmittevés hiányozni fog.