Ugrunk tehát egy újabb verziószámot, jön a web2.3 symposium, amelyről természetesetesen többen is írtak - és Doranskynál nagyon tanulságosak a kommentek is. Egyébként ha jól számolom, 2015-ben jön el a web3 (symposium), hacsak nem következik egy Microsoftos verzióugrás.
Előrebocsátom, hogy én abszolút nem tartozom a megcélzott körbe, se ötletem, se befektetni való pénzem nincsen, meg a szabadidőm eltöltése se okozott még soha gondot.
Szóval, az alap felállás az, hogy az előadók előadnak, a jónép befizeti az ötvenezer plusz ÁFÁ-t február 27-ig, utána meg még plusz 12 ezret, sőt, még kiosztanak egy szupernóva díjat is három kiváló honlapnak vagy vállalkozásnak (elvileg induló online vállalkozások díja, de 'három kiváló honlap' szerezheti meg a díjat, lehet, hogy dizájnverseny?, vagy öt perc alatt dobták össze a posztert? Benjamin talált erre utaló jeleket).
Mondjuk amellett, hogy tegnap némileg kiborult a bili a Csiripen néhány embernél, akik - úgy tűnik - nem célcsoportba tartozók az öltönyös webkettesek környékén, biztos nem ismerik a titkos kézfogást, esetleg nem használják elég gyakran a webkettes szót, lesznek eléggé érdekes programpontok is.
Rögtön tíz órakor meghallgatható, hogy a Magyar Telekom kizárólag a felhasználók adatainak a védelmében kívánja megakadályozni, hogy a náluk fellelhető adatokat kinyerjük onnan. Igazán remek törekvés, hogy a lock-in-t adatvédelemmel próbáljuk megmagyarázni, csakhogy olyan adatokról beszélünk, amihez egyébként a rendszerben hozzá lehet férni, csak nem lehet könnyedén összeállítani egy címlistát, ellenben ez papír-toll konfigurációval könnyedén, bár időigényesen elvégezhető. Vagyis nem egyes adatok hozzáférhetősége akadályozott, hanem bizonyos módszerek használata. Valahogy nem tűnik túl őszintének az érvelés számomra.
Erőteljesen hangsúlyos a mobil téma is, bár engem abszolút nem érdekel, de nyilván a T-mobile komoly lehetőséget lát arra, hogy a közeljövőben jutányos áron további megabájtokat adjon el, például külföldi útjaink során - szóval a pénzt látom a dologban, de igazából a mobil még annyira gyenge a számítógéphez képest, majd ha lehet rajta Civ4-ezni (meg persze GH-zni, bár engem még nem kapott el a kór)...
Nem sokkal ezután következik a konferencia eddig legpenetránsabban bűzlőnek tűnő része, az online árukeresők, árösszehasonlító oldalak témát felölelő beszélgetés. Márk némileg ingerültnek tűnik amiatt, hogy őket kihagyták, különösebb indokolás nélkül, lehetséges, hogy ő még nem igazán érti a sanomás-tcsoportos-indexes magyarwebkettőt.
Ellenben a magyarwebkettő elismert szereplője, a Microsoft most a médiacentrikus szoftverélményről fog beszélni (szoftver+médiaszolgáltatás?).
Természetesen az onlinereklám kiváló szakembere, Fabrícius Gábor sem maradhat ki, róla írt már pollner és tetra is (sajnos az utóbbi csak tárolt változatban van meg, még egyelőre ). Ő valamilyen tendenciákról fog beszélni, egy panel részeként.
Oké, nézzük az érdekeseket. Bodó Balázs általában jó kérdéseket szokott felvetni, most a
"Teória és valóság. Népszerű tévhitek és félreértések felhasználói és üzleti oldalon, a két oldal tévedései, hibái, rossz beidegződései. Pénzkeresés a webkettőben - igen vagy nem?" rövid, velős címmel rendelkező előadással jelentkezik.
Érdekesnek tűnik az utolsó beszélgetés is, különösen, hogy a marketingesek a reklámok fogyasztói fogadtatásával és az Adblockkal is foglalkozni fognak - cluetraines fejsze a fejben, ugye, avagy munkaidőben reklámokat gyártanak, de ők is szűrik gondolom a popupot, a bannert, talán a flasht. Talán éppen Adblockkal.
Reményteli az IBM-es fickó előadása is. Szinte hihetetlen, de amennyire tudom az IBM-nek van egy saját belső szociális hálója, amin mindenki fenn van, aki ott dolgozik, és eléggé profi a szervezetük is. Bizonyára tud sok okosat mondani erről Szabó János, kérdés, hogy ez mennyire hasznosítható a hallgatók számára. De nem kizárt persze, hogy a Lotus Notes webkettes jellegéről fog beszélni, esetleg a Symphonyról (symphony-symposium, hehe).
Szóval legalább két iránya van ennek a konferenciának: az egyik a befektetővadászat, befektetési lehetőség keresés, a másik a szokásos összegyűlnek a nagyemberek, és megmondják a tutifrankót. Nyilván remek alkalom, hogy a reklámipari, ügyvezető és pr körüli kollégák egy jót beszélgessenek, egyenek, igyanak a cégük pénzén. (azt hiszem, nagyjából ezt nevezhetik networkingnek, de nem vagyok benne teljesen biztos, ilyesmit még sosem csináltam). Ezen persze nem kell felháborodni, így működik a világ, akinek meg nem tetszik, szervezzen magának más konferenciát (vagy ne azt).
Az a további (és talán legsúlyosabb) problémám, hogy lehet, hogy ez a magyar webkettő, de egyetlen olyan cég sem lesz, amelynek rendszeresen használnám a webkettesnek címkézett termékeit, leszámítva az egyik panelben részt vevő Google, ill. Index képviselőit. Egészen egyszerűen nem relevánsak a startlap és társai kategóriájú dolgok a számomra, legfeljebb néha nézek rájuk, ha nagyon nincs mit csinálnom, árösszehasonlításra meg az Árgépnél maradok inkább, köszönettel.
Viszont, ha minden igaz, valamikor márciusban kikerülnek az előadások a konf weboldalára. Mindenesetre ígérem, hogy ezen a héten már nem mondom ki, nem írom le többször, hogy wöbkettő.
Aki esetleg bloggernek akar jelntkezni, erre talál infót.