Nagy-Britanniában egy új, a művészek jogait védeni kívánó szervezet formálódik. Az angolszász copyright világa eddig teljesen a kiadók kezére játszott, tekintve, hogy a teljes szerzői jog átruházható (sőt ott a szerzői jogból általában hiányoznak azok az elemek, amelyek a magyar jogrendben jobbára a személyhez fűződő jogok körébe tartoznak, és a szerzőknek és művészeknek elég komoly befolyást biztosítanak szerzeményeik felett). A kiadók számára ez nyilván több szempontból kellemetlen.
Egyfelől a kiadók helyzete irigylésre méltó volt eddig. Övék minden jog, és ha agresszívan lépnek fel, akkor a zenész szív, hiszen rajongói neki vannak, nem a kiadónak. Ráadásul mindig kiváló hivatkozási alap volt a szegény, éhező zenész - legalább is sokkal jobb, mint az Armani öltönyben járó, a négy nagy label egyikének alkalmazásában álló éhező menedzser.
A Featured Artists Coalitionhoz olyan nevek csatlakoztak, mint a Radiohead, a Kaiser Chiefs, Robbie Williams és az Iron Maiden. Íme, a digitális letöltések - amely üzletből a zenészek sokszor egy pennyt sem látnak - ráébresztette az egész zenei rendszer alapját, a szerzőt, hogy megváltozott az a viszony, amely közte és a kiadója között fennáll, és sokszor egyoldalú kiszolgáltatottság jellemzi.
Még a végén megérjük, hogy a kiadói ipar szolgáltató szektorrá alakul.
(via Ars Techica)