Caracalla blogja

Internet, jog, játék

Kontakt és egyéb infók

CC ígéret

Creative Commons Licenc

Címkék

7; (1) acta (1) adatvedelem (9) adobe (1) agile (2) ai (2) ajanlo (4) allami szfera (10) álláskeresés (1) állás keresés (1) amazon (2) amd (1) apollo (1) apple (5) artisjus (4) at&t (1) atom (1) biztonsag (5) blackbox (1) blog (26) blogter (3) bsa (4) budapest (5) bug (2) bullshit (2) buntetojog (7) censorware (7) chrome (1) cikkek (1) cisco (2) cloud computing (1) complex (1) copyright (44) creative commons (1) cyberspace (2) cybersquatting (3) cybook (1) datacenter (1) dea (1) digg (2) digitalis jog (1) digitalis utonallas (27) digitalis vilag (33) dmca (3) drm (21) ebédidő (1) ebook (4) ecj (1) ego (29) elektronikus alairas (1) életem (1) életem nem mindennapjai (1) életképek (1) élmények (1) email (3) empire tw (2) én (1) énblog (2) ensz (3) epub (2) étkezés (1) eu (19) eu self (1) e archiving (1) e kereskedelem (3) facebook (5) fantasy (1) fcc (4) fec (1) feed (14) feedburner (4) felsooktatas (5) filecsere (32) franciaorszag (3) frekvenciagazdalkodas (1) fud (5) gaming (1) gmail (2) goldenblog (3) google (13) google reader (3) gpl (1) grammar nazi (1) gyermekpornografia (1) hackers not dead (1) hadopi (2) hardware (4) harvard (1) hoax (1) hoi3 (1) hr (1) humor (8) hvg (8) hvg.hu (1) i2010 (1) ibm (2) identity (4) identity system (3) index (22) innovacio (18) intel (2) intellectual property (20) internet (107) internethungary (1) iptv (1) iso (1) isp (2) iwiw (4) jatekszoftver (10) java (1) jog (109) jogdij (3) jogelmelet (1) jogiforum (3) jogtar (3) kalozkodas (14) kina (1) kína (3) kinai nepkoztarsasag (1) konferecia (1) konyv (1) kozigazgatas (6) kozjoszag (2) kozos jogkezeles (5) kreativitas (1) kritika (4) kultura (3) lcd (1) leírások; (1) lessig (3) link (1) linux (12) lol (11) magas tudomany (1) marketing (10) media (32) microsoft (23) microsoft; (1) miner (1) mobilvilag (4) mobipocket (2) mp3 (6) mpaa (1) msi wind (1) mszh (2) mti (1) muveszet (1) myspace (2) nagy britannia (1) nemzetkozi jog (1) nepszabadsag (1) netscape (1) netvibes (1) net filtering (3) net neutrality (12) nin (1) nyelvtan (1) odf (1) office software (1) olaszorszag (1) online ujsagiras (2) openness (2) openoffice.org (3) opensocial (2) open access (1) open source (21) origo (8) os (1) osi (1) outsourcing (1) oxml (1) p2p (6) pagerank (1) pc szereles (1) phd (1) piac (8) politika (29) privacy (11) ps4 (1) rant (70) reklam (3) ria (2) riaa (12) rpg (2) rpg.hu (1) rss (5) saas (2) sajto (1) serveros (1) silverlight (1) smo (2) software (1) sony (4) spam (8) spectrum auction (1) steam (3) sun (4) superego (1) szabadalom (4) szabvany (5) szerzoi jog (38) szjt (3) szoftverfejlesztes (3) szoftverszabadalom (6) szoftverteszteles (2) szolasszabadsag (5) techcrunch (1) telekommunikacio (10) terminartors (1) tippek; (1) toshiba (1) total war (1) trükkök; (1) tudaselmelet (3) twitter (4) ubuntu (2) ugyfelkapu (2) uncov (1) upc (1) usa (15) uspto (2) vedjegy (2) verizon (3) verseny (9) virtualis haboru (1) virtualizacio (1) vista (3) vodafone (2) voip (1) wardriving (1) warez (1) web2.0 (27) webos (2) welcome to hungary (30) wifi (6) wiki (1) wikileaks (1) wikipedia (4) wimax (1) windows (9) windows; (1) winer (5) xml (2) xp (3) yahoo (1) youtube (3) zene (5)

Friss topikok

  • Szedlák Ádám: Plusz kérdés: képes lesz-e a Sony a kínált funkciókat az egész világon bemutatni és üzemben tartan... (2013.03.01. 14:25) PS4
  • lipot: Olvasgattam a korábbi posztokat, belinkelt törvényeket és lehet, hogy egyértelmű, azért mégis szer... (2011.01.20. 10:28) Bejelentésköteles a webbolt működtetése, hogy is van ez?
  • Boca: Lehet h így van, de ezek hatása egyelőre nem látszik, mert a user kezében lévő technológiákkal kön... (2010.12.29. 06:09) A WikiLeaks internetszabályozási ötletelést vált ki
  • Caracalla: Konrád, nem vitatva amit írsz, kiadói oldalról az nem mentség, ha azt hozzák fel, hogy nem értenek... (2010.10.09. 19:05) A könnyűlovasság károgása
  • emzperx: Már az iwivvel is ez volt az egyik fő probléma úgyhogy ez spanyolviasz. Megyek is a subbára balfék... (2010.05.17. 01:53) Életek a Facebook

2007.07.23. 19:16 Caracalla

A metafora visszavág

Címkék: index rant internet jog copyright szerzoi jog digitalis vilag kalozkodas

    Voltaképpen imádom Bodoky Tamás írásait, mert általában jók és korrektek, (mint most is, plusz üdítő kivétel: vállaja a nevét!!!) de azért a szellemi tulajdont a huszonegyedik század olajának nyilvánítani...   ráadásul rögtön háborúval összekapcsolni (megjegyzem, a 19.-20. szban elég keveset háborúztak olajért). És tegyük hozzá rögtön, ez nem BT mondata, szóval a cikk minimális szinten is... gondolatébresztő.
    Az egész témában számomra a farizeizmus a legzavaróbb. Ott van ugye az az érvvonal, hogy a peer-to-peer meg a le/feltöltögetés lehet legális, meg a torrentfile maga nem jogsértő, de azért nyilvánvaló, hogy ARRA AKARJÁK HASZNÁLNI. Persze nincs vér a pucájukban kiállni, hogy szerintem gond, hogy 10k egy ESETLEG zavartalanul működő játékszoftver, a böngészőm kezdőoldalát mások választják ki, egyszerre többen olvassuk, amit írok (btw a keylogger tekinthető korai live blogolásnak?), pedig pártízezret fizettem a Windowsért is, csak defective by design (és igen, nem véletlen az FSF anti-DRM szlogenje, mert mindezek mellett rühellem a DRM-et, és úgy tartom, hogy elszabadultak a copyright és patent trollok, DE MINDEZEK ELLENÉRE a mélykék szemű ártatlan arcú kiscsákók ne mondják már, hogy a néhány Linux image letöltésére használják a Pirate Bayt).
    Az egész digitálismédia+internet=a-szerzői-jogok-meghalnak vonulattal az a gond, hogy a szerző jogok alapvetően és eredetileg nem a kiadói infrastruktúra biztosítására jöttek létre, hanem a szerzők (suprise, suprise) anyagi és egyéb előjogainak biztosítására. (Az iparjogvédelemmel kicsit más a helyzet).
    Streetwise version: És egyszerűen szólva Mick Jagger és tsai. soha nem írtak volna olyan számokat, ha nincsenek szétdrogozva, bebaszva és kiütve és nem akarja fejenként mindenütt legalább néhány száz vonzó picsa leszopni őket, miközben a seggüket is szolgák törlik ki, hanem ehelyett melózhattak volna valami csemegeboltban, vagy - miután úgy döntenek, hogy mégicsak szeretnének élni - választanak valami más egész embert kívánó hivatást. Merthogy az Internet megölte ugye a szerzői jogokat.
    PC (és kicsit Science) version: Ugyanis semmi olyat nem hozott az Internet, ami a potenciális anyagi előnyöket pótolná, amelyeket a szerzői jogok - elvileg - biztosítanak. Voltaképpen ez oda vezet/fog vezetni, hogy nem születnek kreatív irodalmi/művészeti/szoftver/etc. művek. És ezen a long tail sem változtat, meg az sem, hogy a korábbi infrastruktúra tekintélyes darabjai igen komoly versenyhátrányba kerültek, vagy feleslegessé váltak. Az internet a szerzői művek terjesztésének infrastruktúráját befolyásolja. De magának a szerzésnek (szándékos ;) ) az anyagi motiváló tényezőjét nem helyettesíti.
    Szubjektív benyomásom egyébként, hogy valahogy mintha ma kevesebb olyan szintű zenekar indulna, vagy indult akár a '90-es években, mint mondjuk a nyolvanasokban, és nem csak hazai szinten. A klasszikus rock- és metálzenére tuti igaz. Egyébként ez szépen egybevág a különböző bucsú/újraegyesülős/sick-of-the-studio-s koncertekkel, ahol már a meglévő zenei anyagból hoznak ki pénzt, csakúgy, mint a többéves CD-eladások esetén. Egyes terülteken persze mások lehetnek az 'üzleti modell'-ek.
    Most, hogy elmondtam, miért látom butaságnak a szerzői jogok megszűntéről papolni, beszéljünk a lényegről. Nem állítom (sőt) hogy ne kellene változtani a szerzői jogok rendszerén, ha úgy tetszik ne lenne szükséges megeteremteni a digitális világ (ami voltaképpen a digitális másolás és tárolás, plusz a továbbító hálózatok, mint az Internet, kisebb mértékben persze a fizikai hordozók hálózata is, pl. pendrive-ok) szerzői jogi szabályait, a maguk sajátos szabad felhasználásaival és korlátjaival. És itt most arról kellene írni még, hpgy milyen károsak a múlt szabad felhsaználás szabályai (pl. a feltöltés nem, letöltés igen, már ha igaz, ez ugyanis azért értelmezés kérdése, de rendszer szinten NINCSEN LETÖLTÉS FELTÖLTÉS NÉLKÜL).
     Csak az a helyzet, hogy a copyright lobby és a pirate-k egy oldalon állnak a fenti kérdésben: az egyik mindent szabályozni akar, a másik ingyen zenét. És mindkettejüknek rossz lenne egy korrekt szabályozást. És mindkettőnek jó, ami ma van: az egyik megkapja a jogi gumicsontjait, a másik a létezésének egyfajta erkölcsi legitimálására alkalmas viselkedést. Kevesen mondják ki, hogy hát a szerző élete + 75 70 év k. sok, különösen szoftvernél, meg egy órás zenei anyagért is elég szépen csenget elvileg a kassza. Caught in the middle.
    Egyébként bizonyos szempontból nem rossz a fenti hasonlat. A szellemi tulajdon a 21. század olaja. Az mozgatja majd a világot kicsiben és nagyban egyaránt. És igen, érdemes lesz érte háborúzni. De soha nem az úrvezetők szabják meg az olaj árát.

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://caracallablog.blog.hu/api/trackback/id/tr62123804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dani 2007.07.23. 21:32:27

Hasonló véleményen vagyunk. Jó irás. Gratula.

Mukka · http://pozor.hu 2007.07.23. 22:15:33

Az, hogy a kilencveneseknek nincs jelzoje milyen mertekben van a technologia fejlodese miatt azt nehez megitelni. Az a baj, hogy fura modon az eloadok nagy resze fejet homokba technikaval dolgozik es hagyja, hogy az ugyvedje/producere/kokaindealere kepviselje a - sajat -. Valoszinuleg tul nagy macera lenne olyan szerzoi szovetseget kotniuk - es nem maradni idejuk pl. minden masodik 17-es rajongo megrakolasara - ami valoban egy metszetet tudna kepezni a 'mindent lehet', es a 'kapcsoljak ki az internetet!' szemlelet kozott.
Elgondolkodtato, hogy kinek fajna mondjuk a kovetkezo NIN 300 HUF-ert.

Mukka · http://pozor.hu 2007.07.23. 22:27:05

replace:
- sajat - -> - sajat - erdekeit

Egyebirant jok a meglatasok.
Neha mar ugyanannyira farasztok a josagos warezlord szerepben tetszelgo arcok , mint a RIAA ugyvedei.
A torvenyeik lehetove teszik az uzemeltetest. OK, ha tokosek, akkor vallaljak be a dolgot, de a kereszteslovag erzes es a munaivsag nelkul.

Egyebkent mokas kis levelvaltasok mar nem annyira PC-stilusban:
thepiratebay.org/legal

alpi · http://optimal.uh.hu/ 2007.07.23. 22:49:20

Miért van Artisjus matrica a DVD-ken, amikre kiírom a letöltött dolgokat? Azt a pénzt nem Mick Jagger kapja?

Amanitin 2007.07.24. 07:52:00

surprise.
"Voltaképpen ez oda vezet/fog vezetni, hogy nem születnek kreatív irodalmi/művészeti/szoftver/etc. művek"
Ez voltaképpen oda biztos nem fog vezetni, mert az open source szférában most is, mindig is születnek baromi kreatív dolgok. A nagyvállalati környezetet leszámítva gyakorlatilag mindenre kínál jópofa megoldást.
A ték hóm meszidzzsel egyetértek, azért ne tegyünk úgy kéremszépen, mintha a p2p valami sherwoodi aknakmunka lenne a multinacionális karvalytőke ármánykodása ellen.
A szerzői jog alapvetően nem rossz intézmény, csak az utóbbi húsz évben elfelejtették az implementációt a kor kihívásaihoz igazítani. Ebből jönnek ki olyan dolgok, hogy jogilag a 96 kbps rip = sacd.
Ammeg a másik tészta, hogy a jogtulajdonosaknak van akkora gazdasági befolyása, hogy szinte bármit lenyomnak a közigazgatás torkán. Úgynevezett érdekvédelmi szervezeteket alapítanak, amik aztán jóformán hatóságként viselkednek, és nagyrészben az emberek tudatlanságát meglovagolva nyomatják a demagóg kampányaikat. Pl bilincses plakát. Meg a kedvencem, a 900 kbps rip letöltés = lopás = díszdobozos iksztendid edisön dvd ára bevételkiesés a kiadónak.
A legjobb persze az lenne, ha lenne fazonírozott szerzői jogi törvény, de erre minimális az esély, tekintve, hogy a jelenlegi felállás kedvez a leginkább a kiadóknak. Anélkül meg bízni kell abban, hogy beáll valami egyensúly minél közelebb a józan ész által sugallt képlethez. És ebbe beletartozik a bilincs is, meg az ábrándos lengyel hajléktalan költő kinézetű "mi nem csinálunk semmi rosszat" p2p guru is.

Caracalla 2007.07.24. 08:00:00

Dani, köszönöm.
alpi, igérem egyszer írok arról is, röviden az a helyzet, hogy a különböző jogdíjakat bonyolult számítások alapján felosztják a szerzők között, ezzel 'kompenzálva' a másolást, azaz kicsit olyan, mint egy általányadó (de persze nem az).
Mukka: igen, igazad van, de a szerzőknek is jó érzés, hogy egy nagy cég szóba áll velük, márványiroda, bőrkanapé, megbecsülés és hát ha a rajongók elfogadják... és emellett az a helyzet, hogy nem versenyeznek ilyen szempontból a zenék, mert a visszataszító módon viselkedő zenészek helyett senki nem fog környezettudatos, udvarias és rossz zenét hallgatni.
A Pirate Bay jogi levelezéséhez volt már szerencsém, elég szabvány leveleket kapnak 'hátha bejön' jeligére, a válaszok meg, hát: mondják a stílus maga az ember.

Köszönöm a hozzászólásokat!

tammas 2007.07.24. 09:56:58

Pénz nélkül nem lehet értéket teremteni?
"Voltaképpen ez oda vezet/fog vezetni, hogy nem születnek kreatív irodalmi/művészeti/szoftver/etc. művek" ??? Nem értem az összefüggést. Irodalmi nobeldíjra érdemes alkotás pl nem úgy születik, hogy a tőkeerős befektető keres egy tehetséges gyereket és jól felpumpálja pénzzel, aztán ez a gyerek megfelelő tőkeinjekció után kiköpi a könyvet stb. Az agyonsztárolt zenész majmok szerezhetnek csak nagyszerű dalokat? Voltak ezek az elnyomott fekete zenészek, akik "alig jöttek le a fáról" és rászabadították a jazz nevű fertőt a világra. Azért ők nem voltak túlfizetve. Szerintem a nincs gázsi, akkor nincs alkotás összefüggése a művészetek terén nem áll meg. (Az egyetlen festményt el nem adó, éhező művészről még nem is szóltam.) A szoftverekhez nem értek, ott vitatkozzon más. De letöltöm, feltöröm és használom őket.

Caracalla 2007.07.24. 10:24:32

ms: köszönöm, kicsit kapkodtam.

Amanitim, tammas: Nem állítom - soha nem tettem - hogy reálisnak tartom a jogtulajdonosok és képviselőik kárszámítási megoldásait, vagy hogy ne lenne alapvető probléma, hogy csak egyoldalú befolyás érvényesül a szerzői jogi szabályok átszabása körül. Nyilván a kreatív művek megszületésének vannak más megoldásai is (pl. régebben a mecenatúra volt lényeges, ma pedig igen, az open source). De azért a döntő többség a szerzői jogok nyújtott biztonság mellett születik meg, ráadásul az open source is igencsak a szerzői jogra épül (van licencszerződés, a felhasználás is szabályozott), mindemellett ez azért egy eléggé mellékes terület.
Az, hogy valaki lehet főállású író vagy zeneszerző, igen is a szerzői jogoknak köszönhető. Irodalmi Nobel díjas alkotás nem úgy születik általában, hogy valaki más meló mellett esténként irogat, aztán korrektorkodik és kiteszi a könyvét a netre. Mindenképpen köszönöm a hozzászólásokat, kiegyensúlyozottabbá teszik ezt az írást.

Mukka · http://pozor.hu 2007.07.24. 12:37:06

Kis parhuzam vonasa az Open Source es a muveceti vilag kozott:

Altalaban azert nehez elmagyarazni az embereknek, hogy OS megoldasok is miert tokeletes alternativak sok teruleten akar enterprise/kormanyzati szinten, mert beidegzodes, hogy ha valami ingyen van, akkor nem lehet jo, stb. (a jopofa kis alkalmazasok alatt/mellett kell lennie par komolyabbnak is mondjuk egy peldanak jo, hogy a Google Linuxot hasznal, de pl sok kormanyzati szerv is attert a vilagon)

A sima kommersz szemlelettel szemben az a kulonbseg, hogy termek ingyen van - es nem kell minden fejlesztonek felfedeznie a spanyolviaszt - de a support penzbe kerul (pl Ubuntu ingyenes, Canonical Ltd., pedig penzert tamogatast nyujt hozza). Akik szolgaltatnak, azok tudjak, hogy nem az egyszeri bevetel az igazan jo buli, hanem az amikor utana folyamatosan fizetnek a termek eletciklusa alatt (altalaban a termek 'aranak' tobbszoroset hozza).
Namost, pl zenenel a cd-k eladasabol relative eleg keveset latnak a zenekarok, altalaban a 'termek' eletciklusat koveto turnekon szedik ossze a nagyobb penzt.
Az elobb pont azert irtam a NIN-t, mert ugye feltettek a netre a Zero szamait - na jo, azert nem tueles minosegben - , aztan Reznor annyit irt, hogy kosz annak, aki megvette a lemezt. Szerintem anyagilag nem fajt nekik ez az akcio.

Mukka · http://pozor.hu 2007.07.24. 13:27:42

\\\"környezettudatos, udvarias és rossz zenét hallgatni.\\\"

nincs osszefugges a harom tulajdonsag kozott.

Nincs kulonosebb feltetel egy zenenel, annyit varok el valakitol, hogy hiteles legyen, mondjuk ne enekeljen az utca mocskarol ezustkanallal az anuszaban, plane, ha mar evek ota nem jart ott, vagy nyalas-csopogos szamokat a noi lelek nagysagarol amikor vasvillaval hanyja fel oket billenos ifara.

Laky Norbert · http://lakynorbert.wordpress.com 2007.07.24. 15:34:33

A témában javaslom mindenkinek Cory Doctorow 2004. június 17-én Redmondban, a Microsoft Research Group konferenciáján elmondott beszédének, Négyesi Károly fordításában a hwsw.hu közzétett változatát.

www.hwsw.hu/oldal.php3?cikkid=934&oldal=4

Szerintem a legfontosabb gondolata:
"Az a technológia, amelyik megzavarja a szerzői jogot, azért teszi, mert leegyszerűsíti és olcsóbbá teszi a készítést, a többszörözést és az elosztást. A létező szerzői jogra épülő üzlet mindig a régi fajta készítés, többszörözés és elosztás hiányosságaira épül, és az ilyen cégeket meggyengíti az új technológia. De az új mindig több művészetet tesz lehetővé szélesebb rétegek számára, erre való a technika.

A technika nagyobb tortákat tesz lehetővé, amiből több művész kaphat egy szeletet. Ez a szerzői jogi harc minden állomásánál hallgatólagosan el lett ismerve a zongoratekercsek óta. Amikor a szerzői jog és a technológia összecsap, akkor a szerzői jog változik."

tibsi 2007.07.24. 16:41:18

Helló!

Bocs, de a nickneved nem valami jó választás! Caracalla ugyanis a saját öccsét (Geta) és feleségét (Plautilla) is megölette. Római érméket gyűjtök, van Caracallától is pár darab, de Geta és a ritka Plautilla ezüstöket sokkal többre tartom.

Ha mindenáron római császárnevet szeretnél magadnak, nagyon ajánlom pl. Titus vagy Alexander Severus császárokat. Na, ők igazán jó példaképek lehetnek, ritka nagyszerű császárok voltak!

A legjobbakat!

Üdv.: Tibsi

Caracalla 2007.07.24. 17:21:29

tibsi: Caracalla ugyan megölette a fenti személyeket, továbbá másokat, köztük Papinianust is, aki nem volt hajlandó igazolni Geta megöletését. Ugyanakkor a birodalom összes szabad polgára számára megadta a polgárjogot, és joghallgatók valóságos millióit szabadította meg további tananyagtól. Szerintem remekül mutatja, hogy kevés dolog fekete-fehér.

Mukka: a három tulajdonság között valóban nincsen összefüggés, és éppen erre akartam rámutatni. Vagyis hogy a szerzők azért hagyják, hogy a kiadók és ügynökeik csináljanak helyettük ilyen adminisztratív ügyeket, mert az nekik jó, és nem csak anyagi szempontból. Egyébként az open source szoftverek esetén egyetértek, magam is több ilyen szoftvert használok, de azt is tudom, hogy számos ember egyszerűen képtelen rá, továbbá a használat teljes költsége (TCO) sokkal jobb mutatószám: számomra mondjuk olcsóbb az Openoffice, de mondjuk az ismerőseim számára nem. Egyébként a szoftver-mint-szolgáltatás esetében (pl. Google keresés) megintcsak mindegy számomra, hogy mi fut a Google gépein, és ilyen szempontból mindenképpen az OS szoftverek előretörését várom. De azért az is látszik, hogy egy tulajdonosi (proprietary) szoftver mögött álló fejlesztőcég által nyújtott koordinációt és hátteret elég nehéz OS alapon megoldani, éppen mivel esetleg csak később jelentkezik az anyagi haszna, vagy csak presztízs a jutalom. De a párhuzam ettől függetlenül kiváló gondolat (még soha nem jutott eszembe a kocert turné=support felvetés). De ettől az open source még elismeri általában (különösen aki üzletet is csinál belőle) a szerzői jogok létjogosultságát. Szerintem Rosen könyve még mindíg helytálló (www.rosenlaw.com/oslbook.htm)

tibsi 2007.07.24. 17:34:49

Nekem oké, de szerintem a saját öccse és saját felesége nem "személyek". Talán könnyebb lesz feldolgozni a tényeket, ha felrakom az érintettek egy-egy képét a saját éremgyűjteményemből... Nagyon tanulságos lesz, előre mondom! Üdv.: Tibsi

Caracalla 2007.07.24. 17:40:09

Persze, nyugodtan. Egyébként a gyilkosságok egészen kimagasló arányát követik el mindenkor a családon belül.

L · http://lakynorbert.wordpress.com 2007.07.24. 23:50:23

Caracalla:
\"a szerzők azért hagyják, hogy a kiadók és ügynökeik csináljanak helyettük ilyen adminisztratív ügyeket, mert az nekik jó, és nem csak anyagi szempontból.\"

Persze ez így van, volt és lesz:) De a technológia fejlődésével egyre egyszerűbben elvégezhetik a zenészek maguk azokat az adminisztratív feladatokat amit ma a kiadók látnak el. Így a mai kiadókra lassan nem lesz szükség. A technológiai változás ki fogja kényszeríteni a kiadói szakma megváltozását is. Lesz újabb -- szerintem is -- nagyobb torta ami majd eltartja a művészeket és az új terjesztési formákat.

tibsi 2007.07.27. 11:36:38

No, itt a Caracalla família:
tibsi67.uw.hu/Caracalla.jpg

Egy gyilkos két áldozat...

Caracalla 2007.07.28. 01:34:22

Köszönöm, baromi jó képek!
süti beállítások módosítása